Βασικοί Παράμετροι Σχεδίασης Ιστοσελίδων για Επιχειρήσεις.
Η δημιουργία ιστοσελίδας για λογαριασμό μιας επιχείρησης αποτελεί μια επίπονη και κοπιαστική διαδικασία. Από τη μια πλευρά ο δημιουργός της σελίδας πρέπει να δημιουργήσει ένα χώρο φιλικό προς τους χρήστες και εργονομικό και ταυτόχρονα το δημιούργημά του θα πρέπει να είναι αντάξιο των προσδοκιών του πελάτη. Στο άρθρο αυτό θα συνοψίσουμε τα κυριότερα και βασικά χαρακτηριστικά που μια ιστοσελίδα τέτοιου βεληνεκούς θα πρέπει να περιέχει.
1. Κατανοήστε το περιεχόμενο της σελίδας.
Για να είναι πετυχημένη η ιστοσελίδα προέχει η κατανόηση του θέματος και όχι η αισθητική. Σε πρώτη φάση πρέπει να ξεκαθαριστεί πλήρως το τοπίο προκειμένου ο σχεδιαστής να μπορέσει να αναπτύξει μια σελίδα που να επικοινωνεί πλήρως με τους χρήστες. Απαραίτητος άνθρωπος κλειδί σε αυτή τη φάση είναι ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης που θα παράσχει όλες τις μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες της επιχείρησης στο δημιουργό.
2. Φορητότητα.
Με τον όρο αυτό εννοούμε κατά πόσο η ιστοσελίδα που θα δημιουργήσετε μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε όλων των ειδών τις φορητές συσκευές και κυρίως στα κινητά τηλέφωνα. Είναι το γνωστό σε όλους responsive design. Δεν είναι τυχαίο βέβαια πως σε μια έρευνα για λογαριασμό της Google, οι χρήστες σε ποσοστό 72% απάντησαν πως είναι πολύ σημαντικό μια σελίδα να είναι προσαρμόσιμη στα μεγέθη των οθονών των smartphone και iphone.
3.Προβολή πληροφοριών.
Είτε πρόκειται για μικρή είτε για μεγάλη επιχείρηση, μη ξεχνάτε να προβάλετε σημαντικές για τον χρήστη πληροφορίες όπως τηλέφωνο και χάρτη πλοήγησης. Μπορεί να ακούγεται σαν κάτι απλό και συνηθισμένο αλλά αναλογιστείτε πως πολλές επιχειρήσεις στερούνται τέτοιων πληροφοριών, κάνοντας δύσκολη την ανεύρεση τους από μέρους των χρηστών.
4. Απλότητα.
Οι χρήστες είναι αδέκαστοι κριτές του τελικού προϊόντος σας. Αρκεί μια κακή διαδικτυακή εμπειρία για να μη ξαναχρησιμοποιήσουν τον συγκεκριμένο ιστοχώρο! Για το λόγο αυτό θα πρέπει ο κάθε σχεδιαστής να έχει διαρκώς στο μυαλό του τον χρήστη. Μπορεί ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης να θεωρεί πως μια κατά τα άλλα φαντεζί σχεδίαση είναι αυτό που χρειάζεται η επιχείρησή του για να γίνει γνωστή και στο διαδικτυακό κοινό αλλά δεν είναι πάντοτε και η σωστή απόφαση. Σκεφτείτε έξυπνα και κυρίως τι θα είναι αυτό που θα προσελκύσει το χρήστη για να πλοηγηθεί στο σύνολο της σελίδας. Με οδηγό τη σκέψη αυτή θα μπορέσετε να πετύχετε καλύτερα το στόχο σας: ένα απλό και εύχρηστο ιστοχώρο.
5.Ασφάλεια.
Σε σελίδες όπου διακυβεύονται λεπτομέρειες πιστωτικών καρτών, πληρωμών ή ακόμα όταν παρακρατούνται πληροφορίες για τους πελάτες θα πρέπει κατά τη σχεδίαση και κυρίως κατά το λανσάρισμα της σελίδας, η λέξη ασφάλεια να κυριαρχεί. Η σελίδα πρέπει να εμπνέει την ασφάλεια στο χρήστη προκειμένου αυτός να προχωρήσει σε ηλεκτρονικές αγορές αλλά και η ίδια η σελίδα να προστατεύεται με αυτόν τον τρόπο από hackers.
6. Αναλύσεις.
Η δουλεία του δημιουργού της σελίδας δε σταματά με το λανσάρισμά της! Η ανάλυση της πορείας της σελίδας για το αν αυτή αντικατοπτρίζει και ικανοποιεί τις ανάγκες τον χρηστών είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητά της. Σε μια πρώτη φάση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics tool έτσι ώστε να τροποποιήσετε την σελίδα σε περίπτωση που τα στατιστικά της σελίδας δεν είναι τα αναμενόμενα.